Blanszowanie szpinaku


Do codziennej diety warto włączyć szpinak, gdyż zawiera wiele witamin, beta-karoten, sole mineralne, luteinę, a także antyoksydanty. Jest też bogatym źródłem kwasu foliowego oraz witaminy C, które są wyjątkowo wrażliwe i nietrwałe termicznie, dlatego najlepiej spożywać go na surowo w sałatce. Alternatywą jest też blanszowanie szpinaku.
Jego liście wystarczy starannie umyć, aby pozbyć się piasku, a następnie włożyć je do sitka i zanurzyć w osolonym wrzątku na około 30 sekund, a potem zanurzyć go na chwilę w zimnej wodzie.

Blanszowanie marchewki


Marchew wystarczy umyć, obrać i pociąć na słupki lub w kostkę, a następnie wrzucić je do gotującej się i osolonej wody na około minutę, a następnie przelać ją zimną wodą lub włożyć do miski z wodą i lodem. Można też wybrać blanszowanie marchewki za pomocą pary wodnej.

Przyrządzone w ten sposób warzywo zachowa smak, chrupkość oraz cenne wartości odżywcze. Marchew jest źródłem karotenoidów i flawonoidów (rodzaje przeciwutleniaczy), beta-karotenu, związków fenolowych i wykazuje silne działanie przeciwwolnorodnikowe.

Blanszowanie kalafiora i brokułu



Warto też blanszować fasolkę i delikatne różyczki kalafiora oraz brokułu, gdyż pod wpływem działania pary szybko zmiękną, będą jędrne i smaczne, a przy tym zachowają cenne wartości odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
Blanszowanie to ceniona metoda obróbki żywności, gdyż zapobiega utracie witamin i minerałów – pozwala zachować zarówno smak, jak i cenne składniki poszczególnych produktów.

KwK, f: Myriams-Fotos / pixabay